Błąd "Brak klucza sprzętowego lub niezainstalowany sterownik. Kod błędu: -3"

Problem

Rodos nie uruchamia się poprawnie, wyświetlając komunikat:
Brak klucza sprzętowego lub niezainstalowany sterownik. Kod błędu: -3

Przyczyna

  1. Niezainstalowany sterownik klucza sprzętowego. Przejdź do rozwiązania
  2. Klucz sprzętowy podpięty do komputera przez pasywny hub USB. Przejdź do rozwiązania
  3. Włączona usługa pobierania sterowników urządzeń z Windows Update (tylko klucze HASP). Przejdź do rozwiązania
  4. Uszkodzony klucz sprzętowy. Przejdź do rozwiązania


Rozwiązania

Niezainstalowany sterownik klucza sprzętowego

Jeżeli jesteśmy w posiadaniu klucza SenseLock, to bardzo prawdopodobne, że nie zainstalowano lub zainstalowano nieprawidłowy sterownik. Proponujemy pobrać sterownik z tej strony i zainstalować go przy wyłączonym oprogramowaniu antywirusowym.

Klucz sprzętowy podpięty do komputera przez pasywny hub USB

Pasywne huby USB zasilane są z portu USB, do którego są podpięte, przez co często nie dostarczają wystarczającej ilości energii do podpiętych urządzeń. Zalecamy podpinanie kluczy bezpośrednio do komputera lub, jeśli nie ma takiej możliwości, podpinanie klucza przez aktywne (zasilane z zewnątrz) huby USB.

Włączona usługa pobierania sterowników urządzeń z Windows Update (tylko klucze HASP)

W niektórych instalacjach systemu Windows zdarza się, że zostaje włączona usługa pobierania sterowników z Windows Update. Usługa ta często pobiera sterowniki do innych urządzeń niż te, które mamy w systemie. Aby naprawić błąd źle pobranych sterowników prosimy zastosować się do poniższych wskazówek:

Ważne jest, aby powyższe czynności wykonywać przy wypiętym kluczu sprzętowym, a w międzyczasie uruchomić ponownie komputer.

Uszkodzony klucz sprzętowy

W przypadku uszkodzenia klucza sprzętowego prosimy o kontakt. Nasz Dział Obsługi Klienta poprowadzi Państwa przez kroki potrzebne do wymiany klucza na nowy.